Eyl 15, 2017
4730 Görüntüleme

Yargıtay’ın Zara Balı Kararı CoÄŸrafi Ä°ÅŸaret Marka iliÅŸkisi

Yazan
banner

Yargıtay 11. HD 2008/9657-2010/1053 sayılı kararında; davacı Zara markasının “bal” emtiasını kapsayacak ÅŸekilde sahibidir. Davalı Zara Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme BirliÄŸi ise Türk Patent Enstitüsü’ne baÅŸvurarak ZARA BALI için coÄŸrafi iÅŸaret baÅŸvurusunda bulunarak coÄŸrafi iÅŸaret belgesi almıştır. Bunun üzerine Zara markasının sahibi Zara Balı ÅŸeklindeki coÄŸrafi iÅŸaretin hükümsüzlüğünü talep etmiÅŸtir. Yerel Mahkeme, Zara Balı ve Zara ibarelerinin ayırt edilemeyecek kadar benzer olduÄŸu tespitini yapmışsa da coÄŸrafi yer adının marka olarak tescil edilmiÅŸ olmasının sonraki tescilleri engellemeyeceÄŸini belirtmiÅŸtir.  Ancak bir iÅŸaretin coÄŸrafi yer adı olarak tescil edilebilmesi için belli bir coÄŸrafi sınır içinde üretilmesi gerektiÄŸini, oysa Zara Balı’nın aynı yöredeki ballardan ayıran bir özelliÄŸinin olmadığını, Zara Balı iÅŸaretinin menÅŸe iÅŸareti olarak tescili için gereken tescil belgesindeki nitelendirme ve bölge sınırlandırması için gereken koÅŸulların karşılanmadığını, belirterek davacının itirazının reddi yönündeki Türk Patent kararının  yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

 


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz