Marka hukukunda en çok karşılaşılan sorunlardan birisi araba yedek parçası satıcılarının yan sanayi olarak ürettikleri yedek parçaları satarken markaları kullanmaları neticesinde doğmaktadır. Örneğin: BMW Debriyaj, Mercedes Far.
Yargıtay’ın uygulamasına göre; eğer marka sahibinin müşterileriyle iletişime geçmek için markayı kullanmak dışında başka bir çaresi yoksa bu şekilde kullanımlar tasviri kullanım kapsamında değerlendiriliyor ve ihlal teşkil etmiyor.
Bu şekilde kullanımlara ve bu şekilde kullanımların ihlal teşkil ettiği konusundaki uyuşmazlıklara en çok sanal ortamda rastlanıyor. Örneğin www.bmwfar.com, www.mercedesjant.com gibi web sitelerinde Mercedes veya BMW’nin yetkisiz kişilerce kullanımı acaba ihlal teşkil ediyor mu?
Malum olduğu üzere com, net uzantılı internet alan adları uyuşmazlıklarında online internet tahkimine gidilmektedir. Bu nedenle verilen örneklerdeki gibi web sitelerinin ihlal teşkil edip etmediği internet tahkiminde birçok kez tartışılmış ve sonunda bu konuda prensipler ortaya konulmuştur.
Buna göre markayı kullanan araba yedek parçası sitesinin ihlal oluşturmaması için
1.   Sitede gerçek ürünler satılıyor olmalı,
2.   Davalı sadece kullandığı markalı ürünleri web sitesinde satıyor olmalı
3.   Web sitesi yetkili satıcı olduğu izlenimi vermemeli
4.   Davalı markayı kullanarak birçok web sitesi almamış olmalı yani markayı içeren web sitelerini gerçekten müşterisiyle iletişim kurmak ve ticaret yapmak amacıyla kullanmalı siber korsanlık yapmak amacıyla değil.
Bu şartları karşılayan özel kişilere ait web sitelerinde markanın kullanımı ihlal teşkil etmeyecektir. Verdiğimiz örneğin konusu araba yedek parçaları olsa da aynı prensipler cep telefonu yedek parçası satan veya servis hizmeti veren kişilere ait web siteleri için de geçerli olacaktır.