Kas 6, 2014
1225 Görüntüleme

Markalar Arasındaki Kavramsal Farklılıkların Önemi

Yazan
banner

Sherman’a göre; benzerlik kavramsal ve görsel, duysal açıdan değerlendirilir. Markaların benzerliği değerlendirilirken markanın arkasındaki fikir üzerinde de durulmalıdır( Lionel Bently, Brad Sherman Intellectual Property Law Second Edition S. 857).

Bu husus OHIM itiraz kılavuzunun markaların mukayesesi kısmında şu şekilde belirtilmiştir: Bir manası olan markaların kavramsal mukayesesinde ifade bir bütün halinde ele alınmalı tek tek sözcükler üzerinde durulmamalıdır(EK.3: OHIM Opposition Manuel Comprasion of Signs Part 2 Chapter 3 S. 25).

Yasaman’a göre; Türkiye’de yaygın olarak anlamları bilinen yabancı kelimeler marka hukuku kapsamında değerlendirilirken Türkçe kelimeler ile eşdeğer kabul edilmektedir. Bu husus markalar arasında iltibasın varlığı tespit edilirken de dikkate alınmalıdır. Zira bilindiği üzere iltibasın varlığı araştırılırken markaların fonetik ve görsel benzerliğinden ziyade anlam bakımından değerlendirmesi yapılmaktadır(EK.4: Prof. Dr. Hamdi Yasaman Marka Hukuku Bilirkişi Raporları C.III S.  452- 453).

Örneğin AB İlk Derece Mahkemesi’nin STAR SNACKS kararında, markaları benzer gören AB İlk Derece Mahkemesi gerekçesinde; Star Snacks ve Star Foods markalarının yiyeceklerin kalitesine atıf yaptığını ve sadece ana dili İngilizce olanlar değil markanın hitap ettiği halkın tamamı tarafından bu şekilde algılanacağını, belirtmiştir(GC T–492/08 11.05.10).


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz