Åžub 11, 2020
1360 Görüntüleme

Markasal Kullanım Kavramı

Yazan
banner

Markaya tecavüzün söz konusu olması için kullanım olması ve bu kullanımın markasal olması gereklidir. Bir iÅŸaretin adres bildirmek, malın üretim zamanı, kalitesi, kullanım amacı, gibi özelliklerini bildirmek amacıyla kullanılması durumunda markasal bir kullanımdan bahsedilmeyecektir. CoÄŸrafi yer isimlerini, tasviri isimleri içeren markalarda bu tip durumlarla çok sık karşılaşılır. ÖrneÄŸin Liv Hostipal Çankaya v Çankaya Hastanesi davasında “çankaya” ibaresinin Liv Hospital tarafından kullanımını hukuka uygun bulunmuÅŸtur.

Markasal kullanım markanın belli bir piyasa yaratacak şekilde kullanımıdır. Markasal kullanımın marka avukatları tarafından açılan tecavüz davalarında ispat edilmesi gerekir. Karşı tarafın sadece kullandığını öne sürmek yeterli olmayacaktır. Ticaret unvanı veya işletme adı olarak kullanım durumunda markasal bir kullanımdan bahsedilebilir mi bu husus davalarda tartışma konusu olmaktadır. Ticaret unvanı taciri diğer tacirlerden marka ise malı diğer mallardan ayırır. Ancak unvan unvan fonksiyonunu aşan bir şekilde kullanılırsa bu durumda markasal bir kullanımdan bahsedilecektir. Ticaret unvanı ne zaman nnvan fonksiyonunu aşarın kesin bir sınıfı olmamakla birlikte unvan hizmetlerde kullanılıyorsa markasal kullanımın sınırı çok daha düşük olacak çoğunlukla hizmette unvan kullanımı markasal kullanım olarak kabul edilecektir.


Markasal Kullanım, İşletme Adı Olarak Kullanılması


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz