Şub 26, 2020
545 Görüntüleme

Markanın İş Evrakı ve Reklamlarda Kullanılması

Yazan
banner

Markanın mal üzerine konularak fiziki satışı zorunlu değildir. Markanın tescil kapsamındaki bir sınıfta yer alan mal veya hizmet bakımından iş evrakında ya da reklamlarda kullanılması SMK m. 7/3-ç anlamında bir tecavüz hali olarak kabul edilmektedir.

İş evrakı teriminden; kartvizit, mektup, posta kartı, katalog, fiyat listeleri, menü gibi yazılı kağıtlar anlaşılmaktadır. Markanın görsel veya yazılı medya reklamlarında kullanılması da marka ihlali olacaktır.

Markayı taşıyan ürünleri satan bayi veya üçüncü kişilerin bir malın tamirini, bakımını yapan tamir atölyesinin, markanın itibarına zarar vermedikçe malı kendilerinin ürettiği yönünde bir intiba bırakmadıkça ve malın nitelikleri ile kalitesi yönünde tüketiciyi yanıltmadıkça malın reklam ve tanıtımını yapabilmeleri mümkündür.

Buradaki temel kriter; eğer markanın kullanılması müşterilerle iletişim kurmak için şartsa bu durumda adil bir kullanım vardır. BMW ibaresi olmadan BMW servisi hizmeti verildiği, SWATCH ibaresi kullanılmadan SWATCH markalı saatlerin yedek parçaların satıldığı mesajı müşterilere verilemez.

Marka avukatları böyle durumlarda markanın “adil biçimde” “ölçülü bir biçimde” kullanılıp kullanılmadığını net bir şekilde ortaya koymalıdırlar.


Marka İhlali Manevi Tazminat, YHGK Lamborgini Kararı 135

Marka Tecavüzü Tazminat

MARKA İHLALİ, MARKA TECAVÜZÜ, MARKALARIN ve TECAVÜZÜN KAPSAMI


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz