Mar 12, 2020
210 Görüntüleme

Markanın Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılmasının Yasaklanabilmesi

Yazan
banner

SMK m. 7/3-f’ye göre; İşaretin hukuka uygun olmayan şekilde karşılaştırmalı reklamlarda kullanılması, marka sahibi tarafından yasaklanabilir.

Reklam veren kişi kendi mallarını başkalarının mallarından ayırt etmek amacıyla marka sahibini karşılaştırmalı reklamda kullanırsa bu durum ihlal oluşturur.

Böyle bir iddia ile karşılaşıldığında sadece SMK değil tüketici kanunu, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar yönetmeliği, TTK’nın haksız rekabet ile alakalı ilgili hükümleri bütün halinde ele alınarak değerlendirme yapılmalıdır.

Karşılaştırmalı reklam yasaldır ve sağlıklık rekabetin, müşterinin seçme özgürlüğünü kullanmasının enstrümanlarından birisidir ancak bunun haksız rekabete yol açmayacak, müşteriyi yanıltmayacak biçimde yapılması elzemdir ki bu maddenin amacı da karşılaştırmalı reklamın sağlıklı şekilde uygulanmasını teminat altına almaktır.


https://cdn.istanbul.edu.tr/file/JTA6CLJ8T5/C708B7C7F27F488B9914408B74A92FF4

 


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz