Haz 10, 2022
172 Görüntüleme

AMAZON’un Taklitle Mücadele Raporu

Yazan
banner

2021 yılında Amazon 12.000 kişiyi müşterileri, markaları, iş ortaklarını sahtecilikten kurtarmak için işe alarak 950 milyon dolarlık yatırım yaptı.Bu yatırım neticesinde 2020 yılındaki 6 milyon sahtecilik uyarısı 2021 yılında 2,5 milyona düştü.

AMAZON’un raporundaki en dikkat çekici husus 2022 yılında sahtecilik ile mücadele konusundaki mücadelenin müşterileri de kapsayacak şekilde genişletilmesi yönündeki stratejidir.

Gerçekten de alınan tedbirlerle sahtecilik azaltılsa bile talep olduğu sürece bir şekilde devam edecektir. Bu nedenle müşterilere sahte ürünlerin sağlığa ekonomiye zararları konusunda eğitim vermek müşterileri ikna etmek taklitle mücadele konusundaki en etkili yöntem olacaktır.

Ancak hem online ticarete olan ilginin artması hem de dünya çapında ve tabii ki katmerli şekilde Türkiye’de enflasyon, fiyat artışları nedeniyle müşterilerin alım gücünün zayıflaması nedeniyle bu tip markaları ürünlerin statü sembolü olması nedeniyle önceden pahalı da olsa lüks ürünler alan bir kısım müşteri sahte ürünlere yönelmektedir.


Covid Sonrası Sahte Ürün Ticaretindeki Artış

Marka Ceza, Ürünlerin Sahte Olduğunu Bilmiyordum Savunması


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz