SMK m. 7/3-f’ye göre; İşaretin hukuka uygun olmayan şekilde karşılaştırmalı reklamlarda kullanılması, marka sahibi tarafından yasaklanabilir.
Reklam veren kişi kendi mallarını başkalarının mallarından ayırt etmek amacıyla marka sahibini karşılaştırmalı reklamda kullanırsa bu durum ihlal oluşturur.
Böyle bir iddia ile karşılaşıldığında sadece SMK değil tüketici kanunu, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar yönetmeliği, TTK’nın haksız rekabet ile alakalı ilgili hükümleri bütün halinde ele alınarak değerlendirme yapılmalıdır.
Karşılaştırmalı reklam yasaldır ve sağlıklık rekabetin, müşterinin seçme özgürlüğünü kullanmasının enstrümanlarından birisidir ancak bunun haksız rekabete yol açmayacak, müşteriyi yanıltmayacak biçimde yapılması elzemdir ki bu maddenin amacı da karşılaştırmalı reklamın sağlıklı şekilde uygulanmasını teminat altına almaktır.
https://cdn.istanbul.edu.tr/file/JTA6CLJ8T5/C708B7C7F27F488B9914408B74A92FF4
- İngiltere’de İş Bulmak: Vize Sponsorluğu Listesi Gerçekten İşe Yarıyor mu? - Aralık 15, 2025
- Marka Davaları Nedir? Türleri ve Hukuki Süreçler - Aralık 15, 2025
- Birleşik Krallık’ta En Kolay Açılan Banka Hesapları (2025 Rehberi) - Aralık 7, 2025