Ağu 25, 2021
346 Görüntüleme

Markaların Benzerliği Doğa v Doğana Dön 6157

Yazan
banner

 “DOĞANA DÖN”  marka başvurusu ile davacının “DOĞA” ibareli ve YİDK kararında geçen diğer tescilli markaları arasında biçim, düzenleme ve tertip tarzı itibariyle görsel, sesçil ve anlamsal olarak ortalama tüketicileri iltibasa düşürecek derecede bir benzerlik bulunmadığı, tanınmışlık iddiası açısından ise taraf marka işaretleri benzemediği gibi davalının marka başvurusunda davacı tarafın tanınmışlığından haksız yarar sağlanabileceği, itibarına zarar verebileceği veya ayırt edici karakterini zedeleyici sonuçlar doğurabileceğinin kanıtlanmadığı, diğer yönden davalı başvurusunun kötü niyetli yapıldığının da kanıtlanmadığı gerekçesi ile davanın reddine karar verilmiştir.


Yargıtay 11. Hukuk Dairesi   2020/6157 E.  ,  2021/4523 K.

Davacı vekili, davalı şahsın 2016/77936 başvuru sayılı “DOĞANA DÖN” ibareli 41. sınıfta yapılan marka başvurusuna, müvekkilinin YİDK kararında geçen “DOĞA” ve diğer markalarını mesnet göstererek yaptığı itirazın, TPMK YİDK‘nın 2017-M-4924 sayılı kararıyla reddedildiğini, oysa Doğa Okullarının 2002 yılında kurulduğunu, 2016’da Türkiye genelinde 106 eğitim noktası bulunduğunu, çok sayıda uluslararası etkinlik ve organizasyona dahil olduğunu, DOĞA markasının tanınmış marka olarak sicile kayıtlı olduğunu, çok sayıda tescilli markası bulunduğunu, dava konusu markanın benzer olduğunu, TÜRKPATENT’in emsal kararları bulunduğunu, davalının kötü niyetli olduğunu ileri sürerek dava konusu 2017-M-4924 sayılı YİDK kararının iptalini ve dava konusu markanın hükümsüzlüğünü talep ve dava etmiştir.

İlk Derece Mahkemesince, iddia, savunma ve tüm dosya kapsamına göre, davalının “DOĞANA DÖN” ibareli marka başvurusu ile davacının “DOĞA” ibareli ve YİDK kararında geçen diğer tescilli markaları arasında biçim, düzenleme ve tertip tarzı itibariyle görsel, sesçil ve anlamsal olarak ortalama tüketicileri iltibasa düşürecek derecede bir benzerlik bulunmadığı, tanınmışlık iddiası açısından ise taraf marka işaretleri benzemediği gibi davalının marka başvurusunda davacı tarafın tanınmışlığından haksız yarar sağlanabileceği, itibarına zarar verebileceği veya ayırt edici karakterini zedeleyici sonuçlar doğurabileceğinin kanıtlanmadığı, diğer yönden davalı başvurusunun kötü niyetli yapıldığının da kanıtlanmadığı gerekçesi ile davanın reddine karar verilmiştir.

Yapılan yargılama ve saptanan somut uyuşmazlık bakımından uygulanması gereken hukuk kuralları gözetildiğinde İlk Derece Mahkemesince verilen kararda bir isabetsizlik olmadığının anlaşılmasına göre yapılan istinaf başvurusunun HMK’nın 353/b-1 maddesi uyarınca Bölge Adliye Mahkemesince esastan reddine ilişkin kararın usul ve yasaya uygun olduğu kanısına varıldığından Bölge Adliye Mahkemesi kararının onanmasına karar vermek gerekmiştir.

Markaların Benzerliği NEVİN 414

Tanınmış Markalarda İltibas 2315

https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/resources/temp/F9E4CFAF-A7AE-4FEA-8BCC-DA8B5C7DAB00.pdf


marka dava   marka ankara dava marka ankara dava marka yidk dava marka yidk dava marka yidk kararı iptali marka yidk kararı iptali  marka ankara avukat marka ankara avukat  marka avukatı marka avukatı  patent ankara dava patent ankara dava  patent ankara avukat patent ankara avukat  patent tazminat dava patent tazminat dava patent taklit dava patent taklit dava  marka taklit dava marka taklit dava  marka ankara yidk marka ankara yidk


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz