Tem 17, 2023
123 Görüntüleme

SMK m. 4 Markaların Korunması Hakkındaki KHK m. 4

Yazan
banner

Marka olabilecek işaretler
SMK Madde 4- (1) Marka, bir teşebbüsün mallarının veya hizmetlerinin diğer teşebbüslerin
mallarından veya hizmetlerinden ayırt edilmesini sağlaması ve marka sahibine sağlanan
korumanın konusunun açık ve kesin olarak anlaşılmasını sağlayabilecek şekilde sicilde
gösterilebilir olması şartıyla kişi adları dâhil sözcükler, şekiller, renkler, harfler, sayılar, sesler
ve malların veya ambalajlarının biçimi olmak üzere her tür işaretten oluşabilir.

556 Sayılı Markaların Korunması Hakkındaki KHK Madde 5 – Marka, bir teşebbüsün mal veya hizmetlerini bir başkateşebbüsün mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla, kişiadları dahil, özellikle sözcükler, şekiller, harfler, sayılar malların biçimi veya ambalajları gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifadeedilebilen, baskı yoluyla yayınlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaretleri içerir.

Marka, mal veya ambalajı ile birlikte tescil ettirilebilir. Bu durumda mal veya ambalajın tescili marka sahibine mal veya ambalaj için inhisari bir hak sağlamaz. (Ek cümle :22/6/2004 – 5194/12 md.)


SMK’daki düzenleme marka olarak kabul edilen işaretlerin çeşitlenmesiyle 2015/2424 sayılı marka direktifi ile AB Mark Tüzüğü’ne paralel olarak değiştirilmiştir.

556 Sayılı Markaların Korunması Hakkındaki KHK’da bulunan “çizimle görüntülenebilme” şartı ses, koku, hareket gibi geleneksel olmayan markaları da kapsaması için  marka sahibine sağlanan korumanın açık ve kesin olarak anlaşılmasını sağlayabilecek şekilde sicilde gösterilebilir olma şeklinde değiştirilmiştir.

Marka olabilecek işaretler ister kelime ister sayı ister renk isterse ses olsun hepsi için aranan şart ayırt ediciliktir. Ancak özellikle geleneksel olayan markalar açısından marka uzmanı ve Türk Patent’in ayırt edicilik hususunda çok fazla yorum yapması gerektiğinden ve de bu yorum da genelde olumsuz yönde olduğundan SMK m. 4 anlamında verilen ret kararlarına karşı çok fazla davalar açılmaktadır.


Ses Markaları 1256

https://hukukvebilisim.org/geleneksel-olmayan-marka-turleri-ses-markasi/

https://hukukvebilisim.org/geleneksel-olmayan-marka-turleri-renk-markasi/

https://www.turkpatent.gov.tr/geleneksel-olmayan-marka-turleri

 


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz