Malum olduğu üzere markalar arasındaki benzerlik değerlendirmesi görsel, duysal ve kavramsal açıdan en önemlisi potansiyel müşterinin bakış açısından yapılır(03 Ekim 2009 ECJ C–498/07 Aceites del Sur-Coosur SA v Koipe Corporación and OHIM)
ATAD’ın Canon kararında da belirtildiği üzere; markalar arasındaki benzerlik değerlendirmesi ilgili bütün faktörler dikkate alınarak yapılır ve ATAD’ın Becker kararında belirtildiği üzere; bu faktörlerden birisinin dahi dikkate alınmaması bir bozma nedenidir(ATAD 24.06.2010, C-51/09 Barbara Becker)
Sherman’a göre; Markaların benzerliği değerlendirilirken markanın arkasındaki fikir üzerinde de durulmalıdır(Lionel Bently, Brad Sherman Intellectual Property Law Second Edition S. 857)
OHIM itiraz kılavuzunun markaların mukayesesi kısmında bu husus şu şekilde belirtilmiştir: Bir manası olan markaların kavramsal mukayesesinde ifade bir bütün halinde ele alınmalı tek tek sözcükler üzerinde durulmamalıdır(OHIM Opposition Manuel Comprasion of Signs Part 2 Chapter 3 S.
Yasaman’a göre de; bilindiği üzere iltibasın varlığı araştırılırken markaların fonetik ve görsel benzerliğinden ziyade anlam bakımından değerlendirmesi yapılmaktadır(Prof. Dr. Hamdi Yasaman Marka Hukuku Bilirkişi Raporları C.III S. 452- 453).