Ara 5, 2022
156 Görüntüleme

UÇHS Alan Adlarında Uyuşmazlık Çözümü

Yazan
banner

İnternet Alan Adları Yönetmeliği’nin 6. bölümü ” Uyuşmazlık Çözüm Mekanizması” başlığını taşımaktadır. Aşağıdaki düzenlemelerden de görüleceği üzere com uzantılı alan adlarına ilişkin uyuşmazlık çözüm mekanizması olan ICANN’a büyük oranda benzerlikler gösteren bu yeni sistem alan adları ile alakalı uyuşmazlıkları süratli bir şekilde çözmeyi hedeflemektedir.

Uyuşmazlık çözüm mekanizması
MADDE 23 – (1) Alan adları ile ilgili ihtilaflar alternatif olarak UÇHS’ler tarafından işletilen uyuşmazlık çözüm mekanizması vasıtasıyla çözülür. Uyuşmazlık çözüm mekanizmasının işletilmesine ilişkin usul ve esaslar Kurum tarafından düzenlenir.
Uyuşmazlık çözüm hizmet sağlayıcı
MADDE 24 – (1) Kurum, UÇHS’lerin taşıması gereken asgari nitelikleri, uyması gereken kuralları ve diğer hususları tespit eder ve bunları internet sitesinden ve gerek olduğu hallerde diğer uygun araçlarla kamuoyuna duyurur.
(2) UÇHS olmak isteyen taraflar Kurum’a başvuruda bulunurlar. Kurum tarafından gereklişartları taşıdığı tespit edilen taraflara UÇHS olarak faaliyette bulunabilmelerini teminen faaliyet belgesi düzenlenir. (Ek cümle:RG-20/4/2021-31460) Kurum, İnternet alan adlarına ilişkin pazar koşulları, uyuşmazlık sayıları gibi hususları dikkate alarak faaliyet gösterecek UÇHS sayısına üst sınır getirebilir.
(3) UÇHS’lerin, ihtilafların çözümü sürecini başarıyla yönetebilecek, idari ve teknik yetkinliği haiz olmaları ve olası ihtilaf konularında uzman yeterlisayıda hakemi listelerinde bulundurabilmeleri gerekir.
(4) Bu Yönetmelik veya Kurum tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya UÇHS olmak için aranan asgari nitelikleri kaybeden UÇHS’ler hakkında faaliyetlerine son vermek de dahil olmak üzere Kurum tarafından gerekli tedbirler alınır.
(5) UÇHS’ler en az bir ay önceden Kuruma bildirimde bulunmaları halinde ve hakemleriaracılığıyla yürütmekte oldukları uyuşmazlık çözüm süreçlerini karara bağlamak şartıyla faaliyetlerine son verebilirler. UÇHS’ler faaliyetlerine son vermeleri dolayısıyla sebep olduklarızararlardan sorumludurlar.
Uyuşmazlık çözüm mekanizmasına başvuru
MADDE 25 – (1) Uyuşmazlık çözüm mekanizmasına başvuru için;
a) İhtilaf konusu alan adının, sahip olunan ya da ticarette kullanılan marka, ticaret unvanı, işletme adı ya da diğer tanıtıcı işaretlerle benzer ya da aynı olması ve
b) Alan adını tahsis ettiren tarafın bu alan adı ile ilgili yasal bir hakkı ya da bağlantısının olmaması ve
c) Bu alan adının alan adısahibi tarafından kötü niyetle tahsis ettirilmesi veya kullanılması gerekmektedir.
(2) Bu maddenin birinci fıkrasında yer alan üç şartın birlikte sağlandığını iddia eden şikâyetçi, uyuşmazlığın çözümü için UÇHS’lerden birini tercih ederek başvurusunu yapar. Şikâyetçi başvuruda bulunduğu UÇHS’nin kendisine kesin bir karar bildirmesine kadar aynı hususta başka bir UÇHS’ye
başvuruda bulunamaz.
Hakemler
MADDE 26 – (1) UÇHS’lerin listelerinde yer alacak hakemlerin fikrimülkiyet hakları hukuku, marka hukuku, ticaret hukuku veya bilişim hukuku alanlarında uzman olması gerekir.
(2) Hakemler, uyuşmazlık konusu alan adına ve taraflarına ilişkin bağımsızlık ve tarafsızlıklarını gösterir yazılı beyanlarını UÇHS’ye sunmalarını müteakip çalışmaya başlarlar.
(3) Hakemlerin çalışmalarını kendilerine iletilen bilgi, belge ve delillerden oluşan dosya üzerinden yapmalarıesas olup, gerek görülmedikçe,
taraflar şahsen dinlenmez.
Kararın alınması
MADDE 27 – (1) Hakem veya hakem heyeti, ilgilimevzuat, içtihatlar ve yargı kararlarını da göz önüne alarak, şikâyetçi tarafın talebi doğrultusunda alan adlarının iptaline, şikâyetçi tarafa devrine veya şikâyetçi tarafın talebinin reddine karar verir. Hakem kurulunun kararları basit çoğunlukla alınır,çekimser oy kullanılamaz.
(2) (Değişik:RG-20/4/2021-31460) UÇHS, kendisine iletilen kararı bir gün içinde Kuruma, şikâyetle ilgili taraflara ve ilgili KK’lara bildirir ve
İnternet sitesinde yayımlar.


TR Alan Adlarında Yeni Dönemin İsmi TRABİS ve UÇHS

 


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz