Nis 24, 2020
1319 Görüntüleme

Markanın Ayırt Edici Unsurlarını Değiştirmeden Kullanımı

Yazan
banner

SMK m. 9/2-a’ya göre; Markanın ayırt edici karakteri değiştirilmeden farklı unsurlarla kullanılması, kullanım kabul edilir.

Bundan kast edilen markanın asli ve ayırt edici unsurlarının farklı renklerle, boyutlarla, şekillerle yani potansiyel müşterinin markaya olan algısını değiştirmeyecek biçimde kullanılmasıdır.

Markadaki tasviri unsurun ya da örneğin şirketin iştigal konusunu belirten ibarelerin kaldırılması, basit şekil unsurlarının eklenmesi veya çıkartılması müşterinin markaya olan algısını değiştirmez.

Kullanmama davalarında markanın farklı bir şekilde kullanımı söz konusu olduğunda bu kullanımın ayırt edici karakteri değiştirmeden kullanım mı değil mi değerlendirmesi yapılıyor ve bu konuda özellikle bilirkişi raporlarında farklı görüşler ortaya çıkabiliyor.

Dolayısıyla marka tescilden farklı bir şekilde kullanılacaksa bu farklılık basit bile olsa kullanımın aynısını içeren tescilin yapılmış olması bu şekilde tartışmaları önleyecektir.

Örneğin Yargıtay 11. HD 2012/3548-2013/5428 sayılı kararında; Alçıpan markasının Herform Alçıpan, Alçıpan Heform biçiminde kullanımını ayırt edici karakteri değiştirmeden kullanım olarak kabul etmiştir.

Diğer yandan yargıtay 11. HD 2012/1624-2013/5428 sayılı kararında “magic zero” markasının kullanımını “magic” markasının kullanımı olarak kabul etmemiştir.

Son olarak Yargıtay Mehmet Cümbüş markasının kullanımını “cümbüş” markasının ayırt edici karakterini değiştirmeden kullanın olup olmadığını değerlendirilmesi gerektiğini belirtmiştir(2012/16654-2013/16390).

Dolayısıyla yukarıda da ifade edildiği gibi marka tescil edildiğinden farklı bir şekilde kullanılıyorsa bunun “ayırt edici karakteri değiştirmeyen” bir kullanım olup olmadığı konusunda farklı yorumlar söz konusu olabileceğinden, marka ne şekilde kullanılıyorsa o şekilde tescili en uygun marka stratejisi olacaktır.


Kullanmama Davalarında Markanın Hangi Emtialarda Kullanıldığının Tespiti 10872

Marka Kullanmama İptal Süresi 17911

Marka Kullanmama Davası Marka Kullanmama Defisi

Markanın Kullanılmamasının Haklı Bir Nedene Dayanması


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz