Oca 24, 2020
412 Görüntüleme

Aynı Markalar Arasında Verilmiş Karıştırma İhtimali Kararlarının Etkisi

Yazan
banner

Aynı veya benzer markalar hakkında önceden verilmiş mahkeme kararları Yargıtay tarafından karıştırma riskinin varlığı konusunda güçlü delil olarak kabul edilmektedir.

Yargıtay 11. HD 2007/1679-2009/3943 sayılı kararında; aynı hususa iliÅŸkin kesinleÅŸmiÅŸ bir mahkeme kararı ve davalı kurumun bir kararı söz konusu olup her ne kadar önceki davada verilen karar bu dava için HUMK’un 237. maddesi kapsamında kesin hüküm oluÅŸturmazsa da yapılan açıklamalar çerçevesinde bu uyuÅŸmazlığın çözümünde güçlü bir delil niteliÄŸinde sayılacağından mahkemece bu durumun bu çerçevede nazara alınması gereklidir(Yargıtay 11. HD 2007/1679-2008/3943).

Aynı veya benzer markalara ilişkin kararlar varken farklı yönde karar verilecekse de bunun nedeninin aynı ölçüde güçlü bir şekilde açıklanması gereklidir.


Tanınmış Markalarda İltibas 2315

OOPS v VIOOPS! Kısa Markalarda Karıştırılma

Markalar Arasında Karıştırılma İhtimali; Esas ve Yardımcı Unsurların Tespiti

Markaların Benzerliği NEVİN 414

Manyaslı Şahinoğlu v Şahin Markaların Benzerliği 2335

 


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz