Oca 25, 2023
174 Görüntüleme

Marka İhlali Marka Tecavüzü 220

Yazan
banner

Sınai Mülkiyet Kanununun 29. maddesinde marka sahibinin izni olmaksızın, tescilli olan marka ile aynı olan herhangi bir işaretin tescil kapsamına giren mal veya hizmetlerde kullanılması marka hakkına tecavüz olarak tanımlanmıştır. Yine Sınai Mülkiyet Kanununun 149. maddesinde marka hakkına tecavüz edilen marka sahibinin fiili tecavüzün olup olmadığının tespitini, muhtemel tecavüzün durdurulmasını, tecavüz fiillerinin durdurulmasını, tecavüzün kaldırılmasını, maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabileceği düzenlenmiştir.


İstanbul Anadolu 1. Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi

ESAS NO : 2018/220
KARAR NO : 2020/93

Sınai Mülkiyet Kanunu m. 29’da; marka sahibinin izni olmaksızın, tescilli olan marka ile aynı olan herhangi bir iÅŸaretin tescil kapsamına giren mal veya hizmetlerde kullanılması, marka hakkına tecavüz olarak tanımlanmıştır.

Sınai Mülkiyet Kanunu m. 149’da marka hakkına tecavüz edilen marka sahibinin fiili tecavüzün olup olmadığının tespitini, muhtemel tecavüzün durdurulmasını, tecavüz fiillerinin durdurulmasını, tecavüzün kaldırılmasını, maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabileceÄŸi düzenlenmiÅŸtir.

Türk Ticaret Kanunu m. 55’te ise dürüstlük kuralına —– yöntemleri ile diÄŸer hukuka aykırı davranışların haksız rekabet olduÄŸu belirtilmiÅŸtir.

Somut olay incelendiÄŸinde;

  • Davacının davalıdan çok daha önceki tarihte tescil ettirdiÄŸi ticaret unvanının——– tanınmış marka olduÄŸu,
  • Davalının ise hukuken korunması gereken bir hakkı mevcut olmadığı ———- ibaresini —-markalarının tescilli oldukları —– sınıftaki ——– makinelerinin kiralanması hizmetleri”nde ticaret unvanı dışında —– çıkartarak markasal olarak kullandığının ———— yer alan görüntülerle tespit edildiÄŸi,
  • Davanın tarafı olan her iki ÅŸirketin faaliyet alanlarına ve davacının markasının tescilli olduÄŸu mal ve hizmetlere göre ortalama tüketiciye hitap ettikleri, bu nedenle ortalama tüketiciler nezdinde her iki tarafın kullandığı markalar arasında karıştırılma ihtimali bulunduÄŸu,
  • Davalının davacının markalarının ulaÅŸtığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle haksız olarak yarar elde ettiÄŸi,
  • Bu durumun davacının marka haklarına tecavüz ve haksız rekabet oluÅŸturduÄŸu,
  • Taraf ticaret unvanlarında ayırt edici nitelik ——, taraf unvanlarında “—— olduÄŸu, bu ibarenin dikkat çekiciliÄŸi ve zihinde oluÅŸturduÄŸu intibanın, karışıklık yaratabilecek nitelikte olduÄŸu,
  • Davalının ticaret unvanda, davacının ——————’ ibaresini aynen kullandığı, davalının ticaret unvanındaki tali unsurların, unvanlar arasında ayırt ediciliÄŸi saÄŸlayacak nitelikte olmadığı,

bu nedenle davalının ————- terkin edilmesi gerektiÄŸi anlaşılmakla, davanın kabulüne dair aÅŸağıdaki  karar vermek gerekmiÅŸtir.


Marka, Patent, Tasarım Tecavüzü Davası

Marka İhlali ve Markasal Kullanım; Şikayetim Var Kararı

Marka Taklidi Tazminat 3872

Marka Lisans Bedeline Göre Tazminat 5769

Marka İhlali Manevi Tazminat, YHGK Lamborgini Kararı 135

https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/186756/mod_resource/content/1/6.%20Hafta%20-%20Markan%C4%B1n%20%C4%B0hlali%20I.pdf

 


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Comments to Marka İhlali Marka Tecavüzü 220