Eyl 18, 2023
249 Görüntüleme

SMK m 29 Marka Hakkına Tecavüz

Yazan
banner

6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu Madde 29

Marka Hakkına Tecavüz
Marka hakkına tecavüz sayılan fiiller
Madde 29- (1) Aşağıdaki fiiller marka hakkına tecavüz sayılır:
a) Marka sahibinin izni olmaksızın, markayı 7. maddede belirtilen biçimlerde kullanmak.
b) Marka sahibinin izni olmaksızın, markayı veya ayırt edilemeyecek kadar benzerini kullanmak suretiyle markayı taklit etmek.
c) Markayı veya ayırt edilemeyecek kadar benzerini kullanmak suretiyle markanın taklit edildiğini bildiği veya bilmesi gerektiği hâlde tecavüz yoluyla kullanılan markayı taşıyan ürünleri satmak, dağıtmak, başka bir şekilde ticaret alanına çıkarmak, ithal işlemine tabi tutmak, ihraç etmek, ticari amaçla elde bulundurmak veya bu ürüne dair sözleşme yapmak için öneride bulunmak.
ç) Marka sahibi tarafından lisans yoluyla verilmiş hakları izinsiz genişletmek veya bu hakları üçüncü kişilere devretmek.
(2) 19. maddenin ikinci fıkrası hükmü tecavüz davalarında def’i olarak ileri sürülebilir. Bu durumda kullanıma ilişkin beş yıllık sürenin belirlenmesinde dava tarihi esas alınır.


556 Sayılı Markaların Korunması Hakkındaki KHK

Marka hakkına tecavüz sayılan fiiller
Madde 61 – (Değişik: 21/1/2009 – 5833/2 md.)
Aşağıdasayılan fiillermarka hakkınatecavüz sayılır:
a) Markasahibinin izni olmaksızın, markayı 9 uncumaddede belirtilen biçimlerde kullanmak.
b) Markasahibinin izni olmaksızın, markayı veyaayırt edilmeyecek derecede benzerini kullanmak suretiylemarkayı taklit etmek.
c) Markayı veyaayırt edilmeyecek derecede benzerini kullanmak suretiyle markanın taklit edildiğini bildiği veya bilmesi gerektiği haldetecavüz yoluyla kullanılan markayı
taşıyan ürünleri satmak, dağıtmak veya bir başkaşekildeticaret alanınaçıkarmak veya bu amaçlar için gümrük bölgesine yerleştirmek, gümrükçe onaylanmış bir işlemveya kullanıma
tabi tutmak veyaticariamaçlaelde bulundurmak.
d) Markasahibi tarafından lisans yoluyla verilmiş hakları izinsiz genişletmek veya bu hakları üçüncü kişilere devretmek.


Marka hakkına tecavüzün en tipik ve en yaygın hali kuşkusuz markanın bir  başkası tarafından izinsiz ve yetkisiz biçimde kullanılmasıdır. Marka ihlali şeklindeki kullanım markanın aynısının veya benzerinin hizmet vermek için kullanılması, markalı ürünlerin satılması, markanın internette kullanılması gibi çeşitli şekillerde gerçekleşebilir.

Marka hakkının ihlali için ticari amaçlı kullanım kişisel amaçlı kullanım ayrımı yapılmıştır. Kişinin kolunda sahte bir Rolex saat ile ülkeye giriş yapması sorun yaratmazken bir çanta dolusu rolex saat kişisel kullanım amaçlı sayılamaz.

SMK’nın getirdiği en büyük yenilik marka ihlali iddialarına karşı 5 yıldan uzun süreden beri tescilli markanın kullanılmadığı savunmasının yapılabilmesidir. Böylece sicilde tescilli olup kullanılmayan markaların icra faaliyeti tescilli olsa bile kalmayacaktır. Bu önemli bir ileri adım olsa bile markanın ne zaman kullanılmış kabul edileceği tescilden farklı şekilde kullanılan markanın ayırt edici karakterini değiştirmeden kullanıldığının tespiti gibi hususları yargılamalarda isabetli bir şekilde değerlendirilmesi tarafların haklarını dengelemek için büyük önem arz edecektir.


Marka İhlali Marka Tecavüzü 220

Marka Tecavüzü Davalarında İhtiyatı Tedbir

Marka Tecavüzü, Tescilden Önceki Kullanım Savunması

Markayı Mal ve Hizmet Üzerine Koyarak Marka Tecavüzü Yaratma

Karıştırma İhtimali Yoluyla Marka Tecavüzü

MARKA İHLALİ, MARKA TECAVÜZÜ, MARKALARIN ve TECAVÜZÜN KAPSAMI

http://tbbdergisi.barobirlik.org.tr/m2021-156-2003

 


2003 yılından itibaren Barolar Birliği’ne bağlı olarak çalışan Avukat Emre Kurt, kariyerine ticaret hukuku alanında başlamış Londra Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Ticaret Hukuku ve Marka, Patent, Faydalı Model, Telif Hakları yan genel adıyla Fikri Mülkiyet Hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Londra Üniversitesi’ndeki ihtisasın ardından Av. Emre KURT özellikle marka, patent ve haksız rekabet hakları konusunda yoğun olarak çalışmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir.

Yorum Yaz